Kişinin yaneşeliığı sosyete zarfında değeri olan , kudret, gidişat ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına orantılı ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğnöbettirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler midein özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme midein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğnöbetebilir, lakin sürecin doğbeyı bileğnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem evladı midein ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim cereyan etmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir model olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, imtihan mealları gibi matlup davranış bileğnöbetiklikleridir.