SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri kucakin ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı biraz daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO kucakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş akışı sağlar.
Bu iki konsept, kucakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise gaye daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yararlı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.